Zasady profesjonalnej komunikacji marki

Rzeczywistość marketingowa rządzi się swoimi prawami, regułami, których naruszenie skutkuje najczęściej porażką. Warto więc poznać te reguły, a przede wszystkim stosować się do nich przy projektowaniu komunikacji marki. Chciałem dokonać adaptacji praw zebranych przez Ala Riesa i Jacka Trouta na podstawie ich doświadczeń na rynku amerykańskim. Jestem przekonany, że ich prawa obowiązują na każdym rynku. Są naturalne i zgodne z logiką więc adaptacja będzie bardziej interpretacją.

Każdy egzemplarz jest numerowany i personalizowany w treści,
a nie tylko na okładce.
Zwracamy się imiennie do czytelnika tak,

aby wrażenie rozmowy było jak najbliższe.
Z tego, co mi wiadomo jest to jedyny taki przypadek na świecie.


ZAPRASZAM!

Książkę można kupić bezpośrednio u mnie, wypełniając TEN formularz.

Pisali ze mną:

  • Joanna Baś-Marjańska
  • Arkadiusz Cempura
  • Michał Jasiński,
  • Marcin Kalkhoff
  • Mateusz Karasiński
  • Justyna Kowal
  • Łukasz Kruszewski
  • Wojciech Kułakowski
  • Agnieszka Mendel
  • Tadeusz Rusek
  • Jacek Szlak
  • Mateusz Woźniak
  • Marcin Zaborowski

Książka zawiera:

  • Na wstępie
  • I – Prawo pierwszeństwa
  • II – Prawo kategorii
  • III – Prawo pierwszeństwa myśli
  • IV – Prawo percepcji
  • V – Prawo koncentracji
  • VI – Prawo wyłączności
  • VII – Prawo drabiny
  • VIII – Prawo dwóch
  • IX – Prawo przeciwieństwa
  • X – Prawo podziału
  • XI – Prawo perspektywy
  • XII – Prawo rozszerzania asortymentu
  • XIII – Prawo rezygnacji
  • XIV – Prawo właściwości
  • XV – Prawo szczerości
  • XVI – Prawo jedynego rozwiązania
  • XVII – Prawo nieprzewidywalności
  • XVIII – Prawo sukcesu
  • XIX – Prawo niepowodzenia
  • XX – Prawo przesady
  • XXI – Prawo trendu
  • XXII – Prawo zasobów
  • Na koniec
  • Autorzy

Personalizacja:

Zgodnie z moim doświadczeniem z poprzedniej książki, ta również będzie personalizowana w treści. Odbiór takiego materiału jest dużo lepszy i pozwala na swego rodzaju relację, jaka nawiązuje się między autorami, a czytelnikiem.

Informacje o e-booku:

  • Zawiera: – 218 stron,
  • Format: – *.pdf,
    • Łatwa konwersja m.in. na EPUB, Kindle MOBI / AZW3, FB2 po zamówieniu.
  • Rozmiar: – B5,
  • Współautorzy: – 13 osób,
  • Personalizacja: – pełna, w treści.

Wraz z e-bookiem Czytelnicy otrzymują: Plik ponad 80 artykułów (> 400 stron) o marketingu. Dostęp do zbioru ponad 600 reklam, z których wiele jest już niedostępne.

Marketing dla dzieci:

Każdy człowiek ma marzenia. Ja miałem swoje wielkie marzenie, aby mojej mamy i siostry nie pokonał rak. Niestety się nie udało, moja siostra i mama odeszły. Nowotwory nie są jednak wyrokiem i coraz częściej da się z nimi walczyć. Ta książka jest już moją kolejną, więc postanowiłem że będzie wyjątkową. Honorarium autorskie z jej sprzedaży będę przekazywał w imieniu zamawiającego wybranemu ośrodkowi onkologii dziecięcej.


Nakład wersji papierowej wyczerpany.

Zapraszam do zakupu personalizowanego ebooka


e-Book jest personalizowany w treści. Jest to jedyny taki, jak dotychczas na rynku. Zwracam się osobiście do czytelnika. Jest to bardziej forma rozmowy, niż lektura.

Książkę można kupić w formie prezentu (dla kogoś innego niż kupujący). Proszę w tym celu wypełnić pole „Personalizacja dla:”.

Zamówienie

e-Book jest przeze mnie indywidualnie przygotowywany.
Proszę więc o cierpliwość w przypadku kiedy jestem zajęty projektami lub wykładami.
Państwa dane służą tylko do personalizacji treści e-booka. Nie są one udostępniane ani przetwarzane i wysłaniu e-booka są trwale usuwane!
Dziękuję


    Recenzje:

    To kolejna z książek, która powinna znaleźć się w biblioteczce każdego marketingowca. Przyznaję jej notę bliską ideału za wartość merytoryczną gwarantowaną przez grono autorów (Joanna Baś-Marjańska, Arkadiusz Cempura, Michał Jasiński, Marcin Kalkhoff, Mateusz Karasiński, Justyna Kowal, Łukasz Kruszewski, Wojciech Kułakowski, Agnieszka Mendel, Tadeusz Rusek, Jacek Szlak, Maciej Tesławski, Mateusz Wozniak, Marcin Zaborowski), fajną formułą literacką (po omówieniu każdego z praw są zamieszczone wypowiedzi kilku wybranych ekspertów, którzy jak na forum dyskusyjnym wygłaszają własne opinie, nie zgadzają się ze sobą, itp.) oraz wagę podjętego tematu. Ocenę obniżam o pół punktu ze względu na (subiektywne odczucie), bo zabrakło mi w książce bardziej rozbudowanego podsumowania.

    Jacek Lipski

    Głównym założeniem książki jest przeniesienie amerykańskich prawd i zasad na nasz polski rynek. Rzeczywiście przykłady obejmują marki znane i te mniej, ale zawsze związane z nasz kultura lub zaadaptowane na naszym gruncie. Dzięki temu nie mamy wrażenia, że czytamy teoretyczne rozważania zza oceanu, ale praktyczne rady naszych koleżanek i kolegów z branży.
    Czy jest to książka warta przeczytania? na pewno! Czy każdemu przypadnie do gustu? przypuszczam, że niekoniecznie. Dla niektórych forma dyskusji będzie angażująca i ciekawa, dla mnie była raczej męcząca, ale to nie wpływa na wartość treści. Niezależnie czy jesteś na początku drogi w marketingu czy masz już doświadczenie warto złapać szerszą perspektywę.

    Monika Czaplicka

    Książkę wziąłem do ręki wyłącznie dlatego, ze mój kolega mnie o to poprosił. Nie wierzę w teksty, których autorzy obwieszczają światu niepodważalne prawdy, które gwarantują sukces. Zajrzałem na chwilę i… czytałem kolejne rozdziały.
    Czytając czułem się jak w ogniu dyskusji, w której padają śmiałe, momentami przewrotne lub obrazoburcze tezy, dyskutanci prześcigają się w prezentowaniu własnych opinii i doświadczeń, i trzeba się mocno starać aby dojść do głosu. Cenne jest to, że autorzy… nie zgadzają sie ze sobą. Warto ich wysłuchać, zapoznać z różnymi punktami widzenia, i na tej podstawie wyrobić sobie własne zdanie.
    Czy jest coś takiego jak niezmienne prawo marketingu? Czy jest ich kilka? Czy może są dokładnie 22 niezmienne prawa, jak tego chciał Mr. J. Trout? Każdy profesjonalista ma na ten temat własne zdanie. I siłą tej książki jest to właśnie, że prezentuje wiele różnych zdań, w formie profesjonalnego dyskursu inteligentnych ludzi znających się na tym, o czym mówią. A to nie jest takie częste. Dlatego każdemu, kto ma swoje zdanie na temat, jak skutecznie uprawiać marketing – lekturę gorąco polecam.

    Krzysztof Jakubiak

    Praktyka brandingu to książka nieco zaskakująca w swojej formie, spersonalizowanej i zachęcającej do interaktywności. Ale po chwili pojawia się refleksja że to właściwie nie powinno zaskakiwać, że o brandingu powinno się pisać właśnie tak jak marki mówią do nas. Czytając, ma się ochotę na wejście w ten dialog z Autorami, na podyskutowanie z Praktykami Brandingu.
    Każdy z Autorów – rozmówców ma niewątpliwie wiele do przekazania ze swoich doświadczeń, a sam pomysł na taką konstrukcję książki oddaje zmianę w jakiej uczestniczymy. Widać, że to właśnie z ich praktycznego doświadczenia taki pomysł na formę. Komunikacja marketingowa dąży do jak najbliższego kontaktu z odbiorcą, z interesariuszem, bo marki rozumieją już dość dobrze ten nowy charakter relacji jakie tworzą. Odkąd na Maddison Av. mówi się nareszcie o „konwersacji marki z odbiorcami” (dwa lata temu?) mamy do czynienia z utrwalaniem się nowego paradygmatu marketingu, bo widać, że i największe agencje reklamowe zaczęły redefiniować naturę swojego biznesu.
    Książka tę nową sytuację oddaje znakomicie. Myślę, że to zaproszenie do rozmowy o markach na kanwie kodeksu Praw, ma w sobie pewną przewrotność, albowiem te ustanowione Prawa niekoniecznie muszą się sprawdzać w nowych warunkach, w nowej rzeczywistości mediowej, w nowych czasach chaosu i rozproszenia autorytetów. Cała przyjemność pozostaje po stronie czytelnika by z tymi prawami się zmierzyć i zabrać głos w rozmowie, ocenić samemu, które działają, a które nie. I spróbować zastosować we własnej praktyce. Dziękuję Maćkowi i pozostałym Autorom za to ciekawe doświadczenie.

    Paweł Niziński

    Opinie:

    Bardzo dobra książka o marketingu. Omawia 22 niezmienne prawa marketingu tylko w kontekście polskich realiów. Napisana w formie dyskusji kilkunastu ekspertów dzięki czemu mamy okazję na wiele tematów spojrzeć z różnych stron i perspektyw.
    Poznanie i zrozumienie 22 praw jest praktycznie obowiązkowe dla każdego marketera i CEO bo pozwala odpowiednio skroić strategię firmy/marketingową unikając podstawowych błędów.
    Jeśli zatem nie słyszałeś na przykład, że Lepiej być pierwszym niż lepszym (I prawo), Jeśli nie możesz być pierwszy w danej kategorii, to ustanów nową kategorię, w której będziesz pierwszy (II prawo) czy Marketing nie jest walką na wyroby. Jest walką na percepcję (IV prawo) to tym bardziej polecam lekturę.

    Marcin Muras

    Nie ma co się rumienić, bo naprawdę jest super. Panu jako autorowi może być trudniej złapać odpowiedni dystans do swojej książki, co łatwiej przechodzi mi jako zwykłemu czytelnikowi. Bardzo fajna jest forma, która bardzo ożywia narrację, różne Państwa spojrzenia na rzeczy, o których piszecie pozwalają dostrzec mi wiele aspektów omawianych problemów, przede wszystkim widać, że to uwagi praktyków (i mam wrażenie pasjonatów), a nie tylko teoretyków. Chyba ta książka potrafiła dotknąć tej wielowymiarowości problemów w przedsiębiorstwie przed jakimi stają managerowie nie tylko w aspekcie brandingu, ale też innych aspektach, bo przecież wszystkie są ze sobą powiązane. Naprawdę czyta się świetnie.

    Tomasz Miszczuk

    22 niezmienne prawa marketingu Ala Riesa i Jacka Trouta zna chyba każdy, kto choć trochę interesuje się brandingiem. Jednak pomiędzy posiadaniem wiedzy a jej zrozumieniem i zastosowaniem w praktyce istnieje ogromna przepaść. Czy w praktyce można stosować prawa, które powstały ponad 20 lat temu i do tego tworzone były na podstawie doświadczeń na rynku tak odmiennym od rodzimego podwórka? Z pewnością łatwiej jest zanegować racje Riesa i Trouta uznając je za nieaktualne niż próbować je adaptować w codziennej pracy. Jednak czy to się opłaci? Sami autorzy opatrzyli książkę ostrzeżeniem „Naruszasz je na własne ryzyko”. Nie chcąc ryzykować musimy zmierzyć się z wieloma trudnościami, starając się przestrzegać zasad. Szczególnie trudna jest adaptacja praw w rzeczywistości, którą zastaliśmy. Z pomocą w zrozumieniu 22 niezmiennych praw marketingu przychodzą autorzy książki „Praktyka Brandingu”, czyli Pan Maciej Tesławski i Partnerzy.

    Chciałbym posilić się o krótką recenzję tej książki i polecić ją każdemu, kto na co dzień zmaga się z tworzeniem marki, lecz nie tylko. Im dłużej czekałem na tą książkę tym bardziej nie mogłem się jej doczekać. Kiedy wreszcie wpadła mi w ręce zdałem sobie sprawę jak wysoko postawiona jest poprzeczka. Mimo znajomości i dużego uznania dla wcześniejszych publikacji Pana Macieja, czułem obawę czy autorom uda się w przystępny sposób przedstawić reguły odpowiadające nie tylko za procesy podejmowania decyzji zakupowych, lecz również te składające się na powstawanie chemii pomiędzy marką a konsumentami. Jednak po przeczytaniu kilku pierwszych stron byłem już pewien, że to zadanie zostało powierzone właściwym ludziom.

    Praktyka Brandingu stała się marką w mojej głowie jeszcze zanim została opublikowana. To jedna z tych książek, których publikacji nie można się doczekać. Praktyka Brandingu nie jest podręcznikiem, nie jest również vademecum na problemy z którymi rodzime marki zmagają się codziennie. Nie znajdziecie w niej również gotowej odpowiedzi na pytanie jak stworzyć markę? To nie gotowiec dla leniwych. Czym więc jest ta książka? To kawał merytorycznej dyskusji praktyków, przepełnionej caseami z polskiego podwórka. To doskonała wskazówka jak adaptować 22 niezmienne prawa marketingu w codziennej pracy. To lektura obowiązkowa dla każdego marketingowca. Praktykę Brandingu doskonale się czyta. Ta książka wciąga niczym powieści Juliusza Verne’a. Mnie wciągnęła do tego stopnia, że aż to wszystko napisałem.

    Paweł Piotr Lesisz

    Udostępnij: